Про затвердження Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності

Заходи щодо виконання шкільної програми «Обдаровані діти» на 2023-2025 роки

Комплексна програма

«Обдаровані діти»

Мета і завдання Програми

Метою Програми є подальший розвиток системи виявлення та відбору обдарованої молоді; підтримка та стимулювання інтелектуально і творчо обдарованих дітей, визначення стратегії, принципів, етапів, організаційно-структурного, функціонального, педагогічного, соціально-психологічного і науково-методичного забезпечення навчання обдарованих дітей.

Основними завданнями Програми є:

- пошук і цілеспрямований відбір обдарованих дітей;

- забезпечення сприятливих умов для творчого, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку обдарованих дітей, які навчаються в гімназії;

- розробка нових напрямків роботи з обдарованою молоддю шляхом створення науково-методичного супроводу, розвитку ефективних систем виявлення, навчання і професійної орієнтації обдарованої молоді;

- оновлення змісту, форм і методів роботи з обдарованою молоддю;

-піднесення статусу обдарованої молоді та її наставників.

Програма складається з 6 розділів, кожен з яких охоплює стратегічні напрями реалізації роботи щодо виявлення, навчання, виховання і розвитку обдарованих дітей, допрофесійну підготовку особистості шляхом виконання таких основних завдань:

  • науково-методичне та інформаційне забезпечення роботи з обдарованою молоддю;
  • виявлення обдарованої молоді та створення умов для її розвитку;
  • соціальна підтримка обдарованих учнів та їхніх педагогів;
  • науково-теоретична та методична робота з педкадрами;
  • кадрове забезпечення програми;
  • співпраці з батьками;
  • пропаганда здорового способу життя.

Принципи реалізації Програми:

  • гуманізм;
  • демократизм;
  • науковість;
  • індивідуалізація та диференціація;
  • системність;
  • єдність інтелектуального, морального, фізичного та естетичного розвитку.

Очікувані результати виконання Програми

Виконання основних завдань і заходів Програми забезпечить:

  • розвиток шкільної системи виявлення та відбору обдарованих дітей;
  • оновлення змісту та створення особистісно орієнтованої системи роботи з обдарованими дітьми;
  • впровадження сучасних педагогічних технологій навчання і виховання обдарованих дітей;
  • підвищення рівня професійної компетентності педагогів, що працюють з обдарованими учнями.

Організаційне і функціональне забезпечення Програми

1. Повноваження і функції директора:

  • загальне керівництво розробкою програми;
  • забезпечення реалізації програми:

а) організація;

б) координація;

в) контроль.

2. Функції Ради ХЛ №178 :

  • визначення пріоритетів освітньої роботи;
  • корегування складових програми;
  • забезпечення зв’язку з громадськими організаціями;
  • аналіз та узагальнення результатів;
  • сприяння реалізації програми шляхом родинного виховання та освіти;
  • визначення форм та джерел матеріального забезпечення програми;
  • урахування ціннісних орієнтацій родини в системі національного виховання.

3. Функції педагогічної Ради:

  • впровадження інноваційних педагогічних технологій;
  • розробка і впровадження навчальних планів та авторських програм з навчальних дисциплін;
  • визначення критеріїв ефективності реалізації програми;
  • вивчення, аналіз та узагальнення результатів виконання програми.

4. Функції методичної Ради:

  • розробка та удосконалення системи критеріїв обдарованості;
  • підготовка методичних рекомендацій;
  • розробка та впровадження нових технологій навчання;
  • розробка методик визначення обдарованості;
  • узагальнення результатів науково-дослідницької роботи учнів ХЛ №178.

Поняття "Обдарованість" - зміст, понятійний апарат

Поняття «Обдарованість» розглядається як сукупність природних та інтелектуальних здібностей, що сприяють поглибленому розумінню навколишнього світу, забезпечують високоякісне навчання і творчість учнів.

Відповідно до цього визначається модель «Обдарованість» охоплює такі компоненти:

1. Психофізичні властивості:

  • наявність природних задатків до активного і цілісного світосприйняття;
  • природно обумовлені потреби до розумової праці;
  • розвиненість форм чуттєвого сприйняття;
  • прагнення власної емоційної незалежності, усвідомлення власної природно-соціальної цінності;
  • інтуїтивність.

2. Інтелектуальні здібності:

  • пізнавальний інтерес;
  • інформаційна ерудиція;
  • високий рівень інтелектуального розвитку;
  • нестандартність мислення;
  • здатність до абстрагування;
  • діалектичне бачення.

3. Творчий (креативний) потенціал:

  • оригінальність у вирішенні навчально-пізнавальних питань;
  • ініціативність;
  • цілеспрямованість у виборі професійних видів діяльності;
  • неординарність підходів;
  • інтенсивність розумової праці.

4. Світоглядні цінності:

  • високий рівень свідомості й культури;
  • ініціативно-активна відповідальність;
  • активність;
  • високий рівень морально-естетичної рефлексії, самоаналізу та самоконтролю;
  • розвинені якості (соціальні, державно-правові, економічні, політичні, екологічні, громадянські, організаційні, гуманістичні, родинні, моральні, естетичні).




Кiлькiсть переглядiв: 0