Про затвердження Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності
Заходи щодо виконання шкільної програми «Обдаровані діти» на 2023-2025 роки
Комплексна програма
«Обдаровані діти»
Мета і завдання Програми
Метою Програми є подальший розвиток системи виявлення та відбору обдарованої молоді; підтримка та стимулювання інтелектуально і творчо обдарованих дітей, визначення стратегії, принципів, етапів, організаційно-структурного, функціонального, педагогічного, соціально-психологічного і науково-методичного забезпечення навчання обдарованих дітей.
Основними завданнями Програми є:
- пошук і цілеспрямований відбір обдарованих дітей;
- забезпечення сприятливих умов для творчого, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку обдарованих дітей, які навчаються в гімназії;
- розробка нових напрямків роботи з обдарованою молоддю шляхом створення науково-методичного супроводу, розвитку ефективних систем виявлення, навчання і професійної орієнтації обдарованої молоді;
- оновлення змісту, форм і методів роботи з обдарованою молоддю;
-піднесення статусу обдарованої молоді та її наставників.
Програма складається з 6 розділів, кожен з яких охоплює стратегічні напрями реалізації роботи щодо виявлення, навчання, виховання і розвитку обдарованих дітей, допрофесійну підготовку особистості шляхом виконання таких основних завдань:
- науково-методичне та інформаційне забезпечення роботи з обдарованою молоддю;
- виявлення обдарованої молоді та створення умов для її розвитку;
- соціальна підтримка обдарованих учнів та їхніх педагогів;
- науково-теоретична та методична робота з педкадрами;
- кадрове забезпечення програми;
- співпраці з батьками;
- пропаганда здорового способу життя.
Принципи реалізації Програми:
- гуманізм;
- демократизм;
- науковість;
- індивідуалізація та диференціація;
- системність;
- єдність інтелектуального, морального, фізичного та естетичного розвитку.
Очікувані результати виконання Програми
Виконання основних завдань і заходів Програми забезпечить:
- розвиток шкільної системи виявлення та відбору обдарованих дітей;
- оновлення змісту та створення особистісно орієнтованої системи роботи з обдарованими дітьми;
- впровадження сучасних педагогічних технологій навчання і виховання обдарованих дітей;
- підвищення рівня професійної компетентності педагогів, що працюють з обдарованими учнями.
Організаційне і функціональне забезпечення Програми
1. Повноваження і функції директора:
- загальне керівництво розробкою програми;
- забезпечення реалізації програми:
а) організація;
б) координація;
в) контроль.
2. Функції Ради ХЛ №178 :
- визначення пріоритетів освітньої роботи;
- корегування складових програми;
- забезпечення зв’язку з громадськими організаціями;
- аналіз та узагальнення результатів;
- сприяння реалізації програми шляхом родинного виховання та освіти;
- визначення форм та джерел матеріального забезпечення програми;
- урахування ціннісних орієнтацій родини в системі національного виховання.
3. Функції педагогічної Ради:
- впровадження інноваційних педагогічних технологій;
- розробка і впровадження навчальних планів та авторських програм з навчальних дисциплін;
- визначення критеріїв ефективності реалізації програми;
- вивчення, аналіз та узагальнення результатів виконання програми.
4. Функції методичної Ради:
- розробка та удосконалення системи критеріїв обдарованості;
- підготовка методичних рекомендацій;
- розробка та впровадження нових технологій навчання;
- розробка методик визначення обдарованості;
- узагальнення результатів науково-дослідницької роботи учнів ХЛ №178.
Поняття "Обдарованість" - зміст, понятійний апарат
Поняття «Обдарованість» розглядається як сукупність природних та інтелектуальних здібностей, що сприяють поглибленому розумінню навколишнього світу, забезпечують високоякісне навчання і творчість учнів.
Відповідно до цього визначається модель «Обдарованість» охоплює такі компоненти:
1. Психофізичні властивості:
- наявність природних задатків до активного і цілісного світосприйняття;
- природно обумовлені потреби до розумової праці;
- розвиненість форм чуттєвого сприйняття;
- прагнення власної емоційної незалежності, усвідомлення власної природно-соціальної цінності;
- інтуїтивність.
2. Інтелектуальні здібності:
- пізнавальний інтерес;
- інформаційна ерудиція;
- високий рівень інтелектуального розвитку;
- нестандартність мислення;
- здатність до абстрагування;
- діалектичне бачення.
3. Творчий (креативний) потенціал:
- оригінальність у вирішенні навчально-пізнавальних питань;
- ініціативність;
- цілеспрямованість у виборі професійних видів діяльності;
- неординарність підходів;
- інтенсивність розумової праці.
4. Світоглядні цінності:
- високий рівень свідомості й культури;
- ініціативно-активна відповідальність;
- активність;
- високий рівень морально-естетичної рефлексії, самоаналізу та самоконтролю;
- розвинені якості (соціальні, державно-правові, економічні, політичні, екологічні, громадянські, організаційні, гуманістичні, родинні, моральні, естетичні).